کاشان، همچنان منطقه خطرِ ابتلا به کرونا است

به گزارش وبلاگ وبکو، خبرنگاران/اصفهان رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: منطقه کاشان و آران و بیدگل، از نظر ابتلا به ویروس کرونا پرخطر هستند.

کاشان، همچنان منطقه خطرِ ابتلا به کرونا است

سید علیرضا مروجی، امروز (یکشنبه-7 فروردین) در آیین گرامیداشت روز رسانه و سلامت اظهار کرد: با توجه به آمار حاصل از نتایج آزمایش های تشخیص بیماری، میزان ابتلا به کرونا نسبت به جمعیت در منطقه کاشان هنوز بالا است.

وی شرح داد: تمام مصوبه های ستاد ملی پیشگیری و مدیریت کرونا با هدف قطع زنجیره انتقال ویروس است، ولی مهمترین ضمانت اجرایی قوانین، فقط مشارکت بالای مردم و تغییر در رفتار عمومی جامعه است.

به گزارش وبلاگ وبکو، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان در مورد آمار ابتلای شهروندان به ویروس کرونا در منطقه کاشان، اظهار کرد: طی 24 ساعت گذشته 23 نفر در بیمارستان شهید بهشتی کاشان بستری شدند و 13 نفر نیز از بیمارستان مرخص شده اند.

مروجی تأکید کرد: هنوز در مرحله گردش ویروس کرونا در جامعه هستیم و برگشت به شرایط عادی نیازمند احساس مسئولیت و مشارکت همگانی مردم است و در غیر این صورت همچنان کرونا قربانی خواهد گرفت.

وی گفت: در شرایطی که جامعه درگیر بیماری کرونا بود مشارکت رسانه ها باعث آگاهی بخشیدن به افراد جامعه و کاهش خسارت های ناشی از آن شد که قابل تقدیر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به اجرای طرح هر خانه یک پایگاه سلامت در سه شهر کاشان، قزوین و سمنان، اضافه کرد: اجرای این طرح با هدف ارتقاء سلامت شهروندان از داخل خانه ها برای کمک به افراد جامعه است که فرصتی برای موفقیت در مقابله با کرونا در کاشان است.

مروجی گفت: تغییر رفتار شهروندان، یک چالش بزرگ است که نیازمند مطالبه گری مردم و مشارکت آنها برای این تغییر رفتار است و رسانه ها باید بیش از پیش در این آگاهی بخشی مشارکت کنند.

در این آیین که همزمان با آخرین روز هفته سلامت با شعار هر رسانه، یک پایگاه سلامت برگزار گشت، از رسانه های فعال در حوزه سلامت شهروندانِ منطقه کاشان تجلیل شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "کاشان، همچنان منطقه خطرِ ابتلا به کرونا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاشان، همچنان منطقه خطرِ ابتلا به کرونا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید