هشدار پنتاگون درباره ابعاد و توانمندی های ارتش روسیه

به گزارش وبلاگ وبکو به نقل از پایگاه خبری هیل، دریادار ویلیام گورتنی فرمانده ستاد شمالی ارتش آمریکا مدعی شد که مانورهای هوایی روسیه در نزدیکی ایالات متحده آمریکا حاوی یک پیغام مهم است. وی که در عین حال فرماندهی پدافند هوا - فضای شمال آمریکا (نوراد) را نیز برعهده دارد در یکی از جلسات مطبوعاتی پنتاگون (مقر فرماندهی وزارت دفاع آمریکا) گفت: روسیه می خواهد به ما بفهماند که یک قدرت جهانی است.

هشدار پنتاگون درباره ابعاد و توانمندی های ارتش روسیه

دریادار گورتنی در تاکید اظهارات خود به پرواز بمب افکن های دوربرد روسیه در اطراف حریم هوایی کشورهایی چون کانادا، آلاسکا و کانال مانش اشاره نمود اما درباره زمان دقیق این عملیات ها سخنی نگفت.

وی در ادامه گفت: مسکو ارتشی به مراتب مجهزتر و بزرگتر از ارتش اتحاد جماهیر شوروی سابق دارد.

اظهارات دریادار گورتنی یادآور هشدارهایی بود که وی یک ماه پیش در جلسه استماع کمیته نیروهای مسلح مجلس سنا ابراز داشت و در آنها بر افزایش جسارت ارتش روسیه طی یک سال گذشته تاکید نمود.

به ادعای وی، از انتها جنگ سرد به این سوی، بمب افکن های دوربرد روسیه در یک سال گذشته بیش از هر زمان دیگری سابقه پرواز در خارج از حریم هوایی این کشور را داشته اند.

علاوه بر این دریادار کورتنی مدعی شد که روسیه در حال کار بر روی طرحی است که به واسطه آن موشک های کروز دوربرد مجهز به سلاح های متعارف قابلیت پرتاب شدن از هواپیماهای بمب افکن، زیردریایی ها و ناوهای جنگی را پیدا می نمایند.

وی در ادامه هشدار داد که اگر وضع به همین منوال پیش برود، فرماندهی پدافند هوا - فضای شمال آمریکا (نوراد) با مسائل جدی در دفع تهدید های هوایی، دریایی و موشکی روسیه روبرو خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "هشدار پنتاگون درباره ابعاد و توانمندی های ارتش روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار پنتاگون درباره ابعاد و توانمندی های ارتش روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید