هشدار سازمان هواشناسی؛ احتمال آتش سوزی در جنگل ها و طوفان شن در جنوب شرق کشور

به گزارش وبلاگ وبکو، کارشناس سازمان هواشناسی با پیش بینی هوای صاف و آفتابی تا روز دوشنبه برای اغلب منطقه ها کشور از افزایش دمای هوا و احتمال آتش سوزی جنگل ها اطلاع داد و گفت: بعلاوه احتمال طوفان شن در شمال سیستان و بلوچستان به علت وزش باد های 120 روزه وجود دارد.

هشدار سازمان هواشناسی؛ احتمال آتش سوزی در جنگل ها و طوفان شن در جنوب شرق کشور

به گزارش ایرنا، فریبا گودرزی امروز (شنبه) اضافه کرد: امروز در شمال و شرق سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و شرق کرمان احتمال طوفان شد وجود دارد.

وی گفت: اختلال در تردد، خیزش گردوخاک، کاهش کیفیت هوا، کاهش شعاع دید، آسیب به سازه های موقت مانند تابلو های تبلیغاتی و غیره، سقوط اشیاء از ارتفاعات، شکستن درختان فرسوده و نهال ها، اختلال در ناوگان حمل ونقل ریلی و هوایی پیش بینی می گردد.

بر اساس اعلام کارشناس سازمان هواشناسی تا روز یکشنبه در منطقه های از شمال شرق، شرق و به ویژه منطقه زابل، جنوب شرق و دامنه های البرز شرقی، پیش بینی افزایش سرعت وزش باد و احتمال رگبار وجود دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: از اوایل وقت امروز از تلاطم خلیج فارس کاسته خواهد شد و ارتفاع موج در خلیج فارس به زیر یک متر می رسد و در روز های یکشنبه تا سه شنبه دریا آرام خواهد بود. در طی این روز ها ارتفاع موج در شرق عمان در نواحی دور از ساحل بین 1.5 تا 2 متر و تنگه نسبتاً آرام خواهد بود.

وی ادامه داد: روز دوشنبه با عبور موجی از تراز میانی جو در بعضی منطقه ها از استان های واقع در سواحل دریای خزر، اردبیل، شمال شرق، شرق و ارتفاعات البرز به ویژه در ساعات بعدازظهر، رشد ابر و بارش پراکنده را پیش بینی می کنیم.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: روز سه شنبه نیز برای ارتفاعات البرز، بخش هایی از شمال شرق و جنوب شرق، رگبار پراکنده خواهیم داشت.

منبع: فرارو

به "هشدار سازمان هواشناسی؛ احتمال آتش سوزی در جنگل ها و طوفان شن در جنوب شرق کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار سازمان هواشناسی؛ احتمال آتش سوزی در جنگل ها و طوفان شن در جنوب شرق کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید