نگاهی به نمایش پرسپولیس مقابل مس رفسنجان؛ پرس از بالا و درخشش وینگرها

به گزارش وبلاگ وبکو، خبرگزاری خبرنگاران- فاصله 5 امتیازی پرسپولیس و استقلال به 3 امتیاز کاهش یافت.

نگاهی به نمایش پرسپولیس مقابل مس رفسنجان؛ پرس از بالا و درخشش وینگرها

به گزارش وبلاگ وبکو، هفته بیستم رقابت های لیگ برتر ایران به خاتمه رسید. در این هفته پرسپولیس 3 بر 1 مس رفسنجان را شکست داد، استقلال بدون گل برابر نساجی متوقف شد، ذوب آهن 2 بر 0 پدیده را شکست داد، تراکتور و سپاهان 2-2 مساوی کردند، گل گهر سیرجان 2 بر 1 نفت آبادان را شکست داد، فجر سپاسی و پیکان 1-1 شدند، نفت مسجد سلیمان و هوادار و فولاد نیز بدون گل مساوی شدند.

بی تردید و علی رغم در اختیار داشتن مهره های هجومی بزرگ، مهم ترین عامل قهرمانی های پنج گانه پرسپولیس در سال های اخیر عملکرد بی نظیر این تیم در خط دفاعی بوده است. اما در فصل جاری این تیم قادر به تکرار فرایند گذشته خود نبوده و جدایی ستاره هایی چون محمد حسین کنعانی و شجاع خلیل زاده به وضوح باعث افت خط دفاعی قرمزپوشان شده است.

امروز مس چند بار از کندی مدافعان میانی بهره برده و روی دروازه احمد گوهری خلق موقعیت کرد. منهای این مشکل، تیم یحیی در بخش هجومی فوق العاده ظاهر شده و مهدی ترابی، وحید امیری و مهدی عبدی یک بار دیگر نشان دادند این پرسپولیس تا ثانیه آخر بیخیال کورس قهرمانی نمی شود. از همان ابتدای انتقال رامین رضاییان به پرسپولیس ابهامات زیادی در مورد پست اصلی این بازیکن وجود داشت. درخشش این بازیکن در پست هایی چون وینگر در سیستم 1-3-2-4 و حتی فوروارد در سیستم دو مهاجمه احتمال حضور او در خط حمله پرسپولیس را افزایش داد.

اما یحیی گل محمدی تا امروز از این ستاره مفید و موثر در پست مدافع راست استفاده کرده است. رضاییان که در ارسال توپ توانایی بالایی دارد و جزو بازیکنان تکنیکی و رو به جلوی پرسپولیس هم محسوب می شود، در دفاع راست عملکرد خوبی داشته اما شاید حضورش در پستی جلوتر برای خود او و تیم بهتر هم باشد و تاثیر او را افزایش دهد. شاید یک راه انتقال رامین به پست وینگر راست در 1-3-2-4 و به خط حمله در 2-4-4 باشد. رضاییان در این چند هفته عملکرد خوبی با پیراهن پرسپولیس داشته و به خصوص در بخش هجومی، عملکرد تیمی سرخپوشان را با پیشرفت همراه کرده است.

البته این نقیصه در حمله تبدیل به نقطه قوت قرمزپوشان می شود. پرس از بالا و در نزدیکی دروازه حریف امروز از ابتدای بازی در سبک بازی پرسپولیس به وضوح دیده شد. میل شدید رامین به نفوذ باعث شده این تیم برتری نفری در خط حمله و در سمت راست داشته باشد و این پرس شدید در دقایق ابتدایی باعث به ثمر رسیدن گل اول قرمزپوشان شد. توپ ربایی درخشان مهدی ترابی و پاس بسیار خوب او باعث شد مهدی عبدی در موقعیتی تک به تک قرار گرفته و ششمین گل فصل خود را به ثمر رساند.

علیرغم تمامی تعاریف و ستایش های به حق، سید جلال حسینی 40 سال را رد کرده و خط دفاعی پرسپولیس به وضوح نسبت به فصول گذشته کند شده است. یک مربی باهوش مانند محمد ربیعی به خوبی می دانست که ارسال از جناحین راه ضربه زدن به پرسپولیس نبود و مس تحت هدایت او بارها به درستی عمق دفاع حریف را نشانه گرفت. علیرغم دریافت تنها یک گل، پرسپولیس در ادامه فصل و برابر رقبای سخت کار راحتی برابر تیم های مدعی و با هافبک متخصص در ارسال عمقی و مهاجمان سرعتی نخواهد داشت. البته علیرغم این مشکل طبیعی، سید جلال همچنان در 40 سالگی نیز یکی از مدافعان باکیفیت لیگ برتر محسوب می شود.

علی شجاعی از زمان ورود به میدان شاید بهترین بازیکن پرسپولیس در کنار مهدی عبدی در زمین بود. با رفتن احسان پهلوان به میانه میدان، علی شجاعی جلوتر از سعید آقایی عملکرد درخشانی داشته و چند بار با ارسال های خود دروازه مس را تهدید کرد. تکل های جسورانه، پاس های دقیق و دوندگی بالا باعث شد با حضور شجاعی، ریتم بازی تیم یحیی شدت بگیرد. اوج درخشش این بازیکن حفظ آرامش هنگام حضور در محوطه و پاس تماشایی و فداکارانه او برای مهدی عبدی در جهت به ثمر رسیدن سومین گل پرسپولیس در این دیدار بود.

اگر در خاطر داشته باشید که ستاره هایی مانند مهدی طارمی و علی علیپور در سال های ابتدایی حضور خود درپرسپولیس چه موقعیت های خوبی را از دست داده و چقدر زمان برد تا به گلزن امروزی تبدیل شوند، شاید ارزش کار مهدی عبدی در ترکیب این تیم برای شما بیشتر معین شود. مهاجم تنها 23 ساله پرسپولیس در دو سال اخیر به قدری در بازی های بزرگ درخشان ظاهر شده که علیرغم مسئولیت بزرگ و غیرمنتظره در ترکیب این تیم، معمولا به خوبی جواب اعتماد کادر فنی را داده است. با ادامه این فرایند، مهدی عبدی سومین محصول مهم خط حمله پرسپولیس در یک دهه اخیر لقب می گیرد.

منبع: خبرگزاری آریا

به "نگاهی به نمایش پرسپولیس مقابل مس رفسنجان؛ پرس از بالا و درخشش وینگرها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی به نمایش پرسپولیس مقابل مس رفسنجان؛ پرس از بالا و درخشش وینگرها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید