نسبت صادرات به واردات در مازندران منفی است

به گزارش وبلاگ وبکو، عبدالله مهاجر عصر چهارشنبه در نشست با رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران بر لزوم برطرف موانع فراروی فراوری تأکید کرد و گفت: با حمایت جدی و ورود بخش خصوصی می توانیم به اهداف پیش بینی شده دست یابیم.

نسبت صادرات به واردات در مازندران منفی است

وی با اشاره به تحریم 12 ساله کشور ادامه داد: بخش عمده مسائل ما به نگاه دولت برمی گردد و اکنون دولت نگاه خوبی به بخش خصوصی و مالی دارد.

وی چابک سازی بخش دولتی را ضروری برشمرد و گفت: استان مازندران در حوزه صادرات توانمندی های زیادی دارد و ضروری است حمایت های لازم در این بخش صورت گیرد.

مهاجر به قابلیت های بخش های مختلف مازندران اشاره و اضافه نمود: صنعت و کشاورزی قابلیت های خوب مازندران به شمار می رود و هم جواری با کشورهای حاشیه دریای خزر و آسیای میانه از دیگر قابلیت ها به شمار می رود و اگر قرار است اقتصاد مقاومتی را سرلوحه قرار دهیم باید مسائل فراروی صادرات برطرف گردد تا به صندلی واقعی و مطلوب برسیم.

وی با عنوان اینکه مازندران برای صادرات در حوزه حمل ونقل و امور گمرکی مشکل دارد اضافه نمود: این در حالی است که بنادر استان در نوشهر و امیرآباد ظرفیت های خوبی برای صادارت دارند.

مهاجر با اظهار اینکه مرکبات استان به وسیله استان های دیگر نظر گیلان صادر می گردد یادآور شد: یک میلیون و 575 هزار تن کالا به استان واردشده است.

وی ظرفیت استان برای صادرات را دو میلیارد دلار بیان نمود و گفت: در حال حاضر نسبت صادرات و واردات استان منفی است و می توان با تقویت زیرساخت ها، به اهداف صادراتی دست یافت.

مهدی رازجویان معاون دفتر هماهنگی امور مالی استانداری مازندران نیز بر لزوم سمت گیری واردات و صادرات به سوی اقتصاد مقاومتی و فراوری اشتغال تاکید نمود و گفت: سه صادر کننده استانی به عنوان صادرکننده نمونه ملی معرفی شده اند.

وی به مزیت های جغرافیایی استان اشاره نمود و گفت: وجود چهار بندر فعال، سه فرودگاه فعال، رتبه برتر در فراوری بعضی محصولات کشاورزی و مزیت های گردشگری از قابلیت های استان مازندران به شمار می رود.

وی خواهان تبدیل شدن گمرک بندرامیرباد به اداره کل و ارتقای گمرک نوشهر به حوزه نظارتی شد و گفت: بالاترین صادرکننده استان در شهرستان آمل فعالیت دارد و میزان صادرات از گمرک شهرستان آمل بیش از 250 میلیون دلار است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "نسبت صادرات به واردات در مازندران منفی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نسبت صادرات به واردات در مازندران منفی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید