معاون دندانپزشکی اداره سلامت دهان و دندان در مصاحبه با خبرنگاران: بیمه ها باید بخشی از خدمات دندانپزشکی را تحت پوشش قرار دهند

به گزارش وبلاگ وبکو، صمدزاده گفت: صندوق های بیمه گر برای برطرف مسائل و بیماری های دهان و دندان باید برخی از خدمات را تحت پوشش خود قرار دهند.

معاون دندانپزشکی اداره سلامت دهان و دندان در مصاحبه با خبرنگاران: بیمه ها باید بخشی از خدمات دندانپزشکی را تحت پوشش قرار دهند

صمدزاده معاون امور دندانپزشکی در اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت در گفت وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی وبلاگ وبکو؛ اظهار کرد: بالاترین تاثیر فعالیت های پیشگیری از وقوع پوسیدگی دندان در سنین 6 تا 14 سال است به همین دلیل در وزارت بهداشت ارائه خدمات پیشگیرانه از خرابی دندان و ارتقاء سلامت دهان شروع شده است.

وی ادامه داد: فرهنگ پیشگیری از پوسیدگی دندان و استفاده از مسواک در بین افراد جا افتاده است اما اگر کسی در سال های عمر خود مسائل بهداشتی دهان و دندان را رعایت نکرده باشد، ارائه خدمات دندانپزشکی در سنین میانسالی یا سالمندی پر هزینه می گردد.

صمدزاده گفت: باتوجه به محدودیت منابع مالی، وزارت بهداشت کوشش کرد که برنامه های پیشگیری از بیماری های دهان و دندان را در گروه سنی اجرا کند که بالاترین تأثیر را داشته باشد در همین راستا 6 تا 14 سال جزو گروه هدف وزارت بهداشت محسوب می شوند.

معاون امور دندانپزشکی در اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت تأکید کرد: مردم در گروه های سنی دیگرجامعه معمولا برای قطع درد دندان هزینه می نمایند و کمتر کسی برای پیشگیری از بیماری های دهان و دندان به متخصص مراجعه می نماید.

کوشش وزارت بهداشت در راستای سلامت دهان و دندان دانش آموزان

وی اظهار کرد: وزارت بهداشت معاینات و چکاپ دندان های دانش آموزان را با هدف پیشگیری از بیماری های دهان و دندان در همه مدارس کشور با شروع سال تحصیلی جدید انجام می دهد و در کوشش است که علاوه بر بحث پیشگیری، مسائل آموزشی را نیز به دانش آموزان یاد بدهیم.

صمدزاده گفت: آموزش مسائل بهداشت دهان و دندان سبب کاهش هزینه های کمرشکن و سنگین دندانپزشکی و حتی حوزه سلامت کشور می گردد و من معتقدم باید صندوق های بیمه گر در جهت برطرف مسائل و بیماری های دهان و دندان مردم، برخی از خدمات را تحت پوشش خود قرار دهند.

معاون امور دندانپزشکی در سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت ادامه داد: وزارت بهداشت سعی دارد بسته های خدمتی بیمه را در حوزه دندانپزشکی با هدف پیشگیری از بیماری های دهان و دندان و کاهش هزینه های سلامت خانوار گسترش دهد.

وی یادآوری کرد: وزارت بهداشت برای گروه سنی بین 6 تا 14 سال و مادران باردار پس از اجرای طرح تحول نظام سلامت در شهرهای زیر 20 هزار نفر و مناطق محروم که دارای دفترچه بیمه روستایی هستند، بسته های خدمتی ترمیم دندان و فلورایدتراپی به صورت رایگان در نظر گرفته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "معاون دندانپزشکی اداره سلامت دهان و دندان در مصاحبه با خبرنگاران: بیمه ها باید بخشی از خدمات دندانپزشکی را تحت پوشش قرار دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون دندانپزشکی اداره سلامت دهان و دندان در مصاحبه با خبرنگاران: بیمه ها باید بخشی از خدمات دندانپزشکی را تحت پوشش قرار دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید