عربستان صادرات نفتش را تا 10.6 میلیون بشکه بالا می برد، قیمت نفت سقوط کرد

به گزارش وبلاگ وبکو، یک مقام سعودی گفت این کشور میخواهد از ماه مه (اردیبهشت) صادرات نفتش را تا 10.6 میلیون بشکه در روز بالا ببرد.

عربستان صادرات نفتش را تا 10.6 میلیون بشکه بالا می برد، قیمت نفت سقوط کرد

به گزارش وبلاگ وبکو به نقل از رویترز یک مقام وزارت انرژی عربستان سعودی روز دوشنبه 11 فروردین گفت علت این تصمیم کاهش مصرف نفت برای فراوری برق و کاهش تقاضای داخلی برای نفت در این کشور است.

عربستان که بزرگترین صادرنماینده نفت دنیا است قبلا پس از به هم خوردن توافق سه ساله کشورهای اوپک یا سایر فراورینمایندگان به رهبری روسیه اعلام نموده بود که می خواهد فراوری و صادرات نفتش را بالا ببرد.

مقام سعودی گفت که افزایش صادرات نفت خام از ماه مه با افزایش حدود 600 هزار بشکه در روز آغاز خواهد شد.

عربستان قبلا گفته به آرامکو، شرکت ملی نفت این کشور دستور داده است که در ماه های آینده میزان عرضه نفتش را به حد بی سابقه 12.3 میلیون بشکه در روز برساند و از ماه مه بیش از 10 میلیون بشکه در روز صادر کند.

عربستان میخواهد با استفاده از توان بالای فراوریی و ذخیره اقتصادی اش راهبرد بقای اصلح را در بازار نفت به اجرا در آورد تا در درازمدت رقبایش را که نفت را با قیمت بالاتری فراوری می نمایند، از دور خارج کند. عربستان بیش از یک دهم نفت خام دنیا را فراوری می نماید.

قیمت نفت روز دوشنبه به علت نگرانی درباره کاهش تقاضا به علت شیوع ویروس کرونا به شدت سقوط کرد و قیمت نفت خام آمریکا برای مدتی به زیر 20 دلار برای هر بشکه سقوط کرد و نفت برنت نیز به کمترین قیمتش در 18 سال اخیر رسید.

منبع: همشهری آنلاین

به "عربستان صادرات نفتش را تا 10.6 میلیون بشکه بالا می برد، قیمت نفت سقوط کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عربستان صادرات نفتش را تا 10.6 میلیون بشکه بالا می برد، قیمت نفت سقوط کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید