سفر غیرمنتظره وزیر خارجه آمریکا به کابل

به گزارش وبلاگ وبکو، در حالی که بحران انتخاباتی افغانستان ادامه دارد و میانجیگری ها برای ایجاد یک دولت فراگیر تا به امروز بی نتیجه بوده وزیر خارجه آمریکا وارد کابل شد.

سفر غیرمنتظره وزیر خارجه آمریکا به کابل

به گزارش دفتر منطقه ای وبلاگ وبکو، مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا در سفری از پیش اعلام نشده در حالی وارد کابل شد که جنجال های انتخاباتی این کشور همچنان ادامه دارد و مذاکرات بین الافغانی نیز در هاله ای از ابهام است.

آسوشیتدپرس نوشت که سفر پامپئو در رابطه با توافق آمریکا و طالبان است که ماه گذشته در دوحه قطر به امضا رسید اما جزئیاتی بیشتری ارائه نکرد.

وزیر خارجه آمریکا در حالی به کابل آمده که براساس توافق قطر مذاکرات بین الافغانی قرار بود 20 اسفند شروع گردد اما تا به امروز سیاسیون افغان برای ایجاد یک هیئت مذاکره کننده فراگیر به توافق نرسیده اند و اشرف غنی نیز تاکید دارد که این تیم باید توسط ارگ ریاست جمهوری معین گردد و ریاست گفت وگوها نیز با ارگ باشد.

از سوی دیگر نیز آمریکا در توافق با طالبان متعهد شده بود تا آزادی 5 هزار زندانی این گروه را تسهیل کند اما غنی می گوید که افغانستان هیچ تعهدی برای رهایی این زندانیان ندارد و طرح آزادی مشروط و تدریجی آن ها را مطرح نموده که با مخالفت طالبان روبرو شده است.

زلمی خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان نیز اظهار می نماید که واشنگتن خواهان ایجاد یک دولت فراگیر به رهبری اشرف غنی و مشارکت عبدالله است اما کوشش های وی برای میانجیگیری بین دو طرف تا به امروز بی نتیجه بوده است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "سفر غیرمنتظره وزیر خارجه آمریکا به کابل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر غیرمنتظره وزیر خارجه آمریکا به کابل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید