دومین برنامه توانمند سازی جوامع محلی تالاب اوان برگزار گردید

به گزارش وبلاگ وبکو، دومین مرحله برنامه عملیاتی توانمند سازی، ظرفیت سازی و آگاهی رسانی جوامع محلی با هدف مشارکت ذینفعان در حفاظت و احیاء تالاب اوان به همت اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین در مسجد روستای زرآباد برگزار گردید.

دومین برنامه توانمند سازی جوامع محلی تالاب اوان برگزار گردید

نماینده پژوهشکده توسعه تکنولوژی سازمان جهاد دانشگاهی صنعتی شریف و مجری طرح CEPA با ذکر اهمیت و نقش زیست بومهای تالابی در پویایی و معیشت پایدار روستا به زمینه مشارکت جوامع بومی و محلی در حفاظت از اکوسیستم های تالابی به منظور ارتقاء و بهبود شرایط محیط زیست پرداخت و لزوم مشارکت فعال خانوارهای روستایی در غالب تشکیل شرکت های تعاونی را از ضروریات ارتباطات اجتماعی جوامع روستایی خواند.

سلیم پور با بیان اینکه آموزش کلید معجزه آسای توسعه پایدار روستایی تلقی می گردد، اظهار کرد: با اجرای فرآیند آموزش مستمر، افزایش مهارت های اجتماعی و توانمندسازی جوامع بومی و محلی، یک نوع سینرژی و هم افزایی بهینه در جوامع شکل گرفته که در نهایت به حل مسائل و مسائل زیست محیطی روستاها خواهد انجامید.

وی با استفاده از روش درخت حل مسائل به عنوان ابزار آموزشی گفت: جهت پیشگیری و مقابله با مسائل اجتماعی، زیست محیطی، اقتصادی و ... در ابتدا می بایستی با مطالعات جامع و گسترده به وسیله آسیب شناسی و ریشه یابی پدیده ها و مخاطرات زیست محیطی، علل وقوع مسائل شناسایی، سپس بر مبنای مطالعات انجام یافته به راهکارهای مناسب و مطلوب دست یافت.

منبع: خبرگزاری مهر

به "دومین برنامه توانمند سازی جوامع محلی تالاب اوان برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دومین برنامه توانمند سازی جوامع محلی تالاب اوان برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید