امکانات البرز به پای مهاجرت و رشد جمعیت نمی رسد

به گزارش وبلاگ وبکو، خبرنگاران/البرز مدیرکل حوزه استاندار و روابط عمومی استانداری البرز گفت: رشد جمعیت این استان از امکانات موجود در آن پیشی گرفته و همین امر سبب بروز مشکلاتی شده است .

امکانات البرز به پای مهاجرت و رشد جمعیت نمی رسد

پرویز زرگر روز دوشنبه 22 شهریور در نشست با تعدادی از رسانه های البرز با بیان اینکه طی چند سال اخیر و در دولت تدبیر و امید اتفاقات خوبی برای استان البرز رقم خورده است، گفت: دو برابر شدن حق آبه البرز از دو سد امیرکبیر و طالقان، انجام پروژه های گازرسانی، اجرای پروژه های راهسازی از جمله جاده هشتگرد-طالقان، کمربندی چرمشهر-آبیک و ... از جمله این اتفاقات بوده است.

به گزارش وبلاگ وبکو، زرگر در ادامه اضافه کرد: استاندار البرز در این مدت برای پیشبرد امور پیگیری مداومی داشت. ثمره این پیگیری ها باعث شد البرز در طول این سه سال نخستین استان در پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی باشد که به رشد صادرات منجر شده است.

وی ادامه داد: طی کمتر از شش ماه گذشته علاوه بر ملاقات با وزرا، معاونین وزرا و مسئولان کشوری، 521 مورد ملاقات مردمی با شهفرایندان، سرمایه گذاران، خانواده شهدا و ... از سوی استاندار البرز اجرا شده که برای کسانی که مشکلاتی داشته اند هم حتی المقدور کوشش هایی اجرا شده است.

زرگر به پروژه هایی که در هفته دولت افتتاح شد هم اشاره و خاطرنشان کرد: در هفته دولت سال جاری 216 پروژه با 2594 میلیارد تومان سرمایه افتتاح و برای 1052 نفر شغل ایجاد شد. این نشان می دهد که البرز به علت موقعیت استراتژیک خود برای سرمایه گذاران مجذوب کننده است.

وی در مورد اینکه چرا با وجود اقدامات اجرا شده همچنان در استان مشکل اشتغال وجود دارد، گفت: یکی از دلایل این موضوع بالا بودن نرخ مهاجرت به استان است چون وقتی فردی به همراه خانواده خود به این استان مهاجرت می نماید امکانات استان کوچکی مثل البرز جوابگوی این احتیاج نیست.

زرگر اضافه کرد: امیدواریم با راهکارهای دولت نو فرایند مهاجرت به استان های مهاجرپذیر به خصوص البرز کمتر و معکوس گردد چون با این فرایند مهاجرت به استان، ایجاد امکانات و ارزاق و ... بسیار سخت است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "امکانات البرز به پای مهاجرت و رشد جمعیت نمی رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امکانات البرز به پای مهاجرت و رشد جمعیت نمی رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید