استولنبرگ: ناتو همچنان یک ائتلاف هسته ای باقی می ماند

به گزارش وبلاگ وبکو، دبیرکل ناتو ضمن ابراز خرسندی از تعهد آلمان نسبت به مسئله مشارکت هسته ای گفت: تا زمانی که سلاح های هسته ای وجود دارند ناتو همچنان یک ائتلاف هسته ای باقی خواهد ماند.

استولنبرگ: ناتو همچنان یک ائتلاف هسته ای باقی می ماند

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ وبکو به نقل از روزنامه دی ولت آلمان، ینزاستولنبرگ، دبیرکل ناتو از تعهد آلمان نسبت به استقرار تسلیحات اتمی آمریکا در خاک این کشور ابراز خرسندی و آسودگی خیال نموده و گفت: برای مشارکت هسته ای دلایل خوب بسیاری وجود دارد.

وی در تبادل نظریی با روزنامه دی ولت آلمان گفت: من تعهد آشکار دولت آلمان به مسئله بازدارندگی هسته ای ناتو را تمجید می کنم.

استولنبرگ تاکید نمود که توافق های هسته ای ناتو امروز مانند همواره اهمیت دارند. این به متحدان اروپایی ما یک چتر حمایتی هسته ای را ارائه می دهد.

دبیرکل ناتو همچنین توضیح داد که تمرین ها، روینمودها و دکترین هسته ای مشترک به متحدان ما امکان نفوذ روی مسائل هسته ای را می دهد. مشارکت هسته ای که 29 مشور عضو این ائتلاف نظامی در آن حضور دارند یک توافق چند جانبه است که مزایا، مسئولیت ها و خطرات بازدارندگی را در میان متحدان ما به اشتراک می گذارد.

دبیرکل ناتو در بخش دیگری از تبادل نظر با این رسانه آلمانی تاکید نمود که ناتو همچنان خود را به هدف ایجاد یک دنیا عاری از تسلیحات هسته ای متعهد احساس می نماید. در واقع ناتو زرادخانه های هسته ای خود در اروپا را تا 90 درصد کاهش داده است. اما تا زمانی که سلاح های هسته ای وجود دارند ناتو همچنان یک ائتلاف هسته ای باقی خواهد ماند.

وی مدعی شد که هدف تسلیحات اتمی ناتو تحریک برای درگیری ها نیست بلکه صلح و جلوگیری از تجاوز است. دنیا این گونه امن تر نمی گردد که کشورهای دیگر در تسلیحات هسته ای جدید سرمایه گذاری نمایند در حالی که ناتو از هیچ یک از این تسلیحات برخوردار نیست.

حزب سوسیال دموکرات آلمان اخیرا تسلیحات اتمی آمریکا در خاک آلمان را یک خطر امنیتی ارزیابی نموده و خواهان خروج این تسلیحات از خاک آلمان شده است.

در واکنش به این درخواست حزب سوسیال دموکرات یک سخنگوی وزارت خارجه آلمان روز دوشنبه اظهار داشت که همچنان به این توافق ائتلاف عظیم پایبند است که در آن مذاکرات خلع سلاح اتمی پیروز پیش شرطی برای خروج تسلیحات اتمی آمریکا از خاک آلمان محسوب می گردد.

استفان زایبرت، سخنگوی دولت آلمان هم اطمینان داد که سیاست دولت آلمان تحت تاثیر اظهارات رئیس فراکسیون حزب سوسیال دموکرات قرار ندارد.

وی تاکید نمود تا زمانی که کشورهایی وجود داشته باشند که تسلیحات اتمی را به کار می برند صرف نظر از اهداف بلند مدت دنیا برای ایجاد یک دنیا عاری از تسلیحات اتمی ضرورت بازدارندگی هسته ای همچنان وجود دارد.

در حالی که مقامات حزب سوسیال دموکرات خواهان بازگشت کلاهک های هسته ای آمریکا از خاک آلمان هستند، اما حزب دموکرات مسیحی این مسئله را قابل مذاکره نمی داند.

رالف موتسنیچ، رئیس فراکسیون حزب سوسیال دموکرات اخیرا مناقشات در این باره را کلید زده است. وی در این باره گفته است که تسلیحات اتمی آمریکا در خاک آلمان نه تنها امنیت ما را افزایش نمی دهد بلکه نتیجه عکس دارد. وی گفته است حالا زمان آن رسیده که آلمان استقرار این نوع تسلیحات در خاک خود را رد کند.

وی دلیل این درخواست خود را غیر قابل پیش بینی بودن دونالد ترامپ و ناتوانی آلمان در تاثیرگذاری بر وی برای تغییر تصمیمات نادرست خود دانسته و گفت: دولت ترامپ اعلام نموده است که تسلیحات اتمی دیگر تنها کاربرد بازدارندگی نداشته و می تواند در جنگ ها هم مورد استفاده قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "استولنبرگ: ناتو همچنان یک ائتلاف هسته ای باقی می ماند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استولنبرگ: ناتو همچنان یک ائتلاف هسته ای باقی می ماند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید