استاندار هرمزگان: هیچ کدام از کشتی ها صیدی از استان خارج نمی نمایند، بعضی از نمد کلاه می دوزند

به گزارش وبلاگ وبکو، استاندار هرمزگان گفت: هیچ کدام از کشتی ها، صیدی که انجام می دهند را از استان خارج نمی نمایند و در سواحل استان تخلیه می گردد.

استاندار هرمزگان: هیچ کدام از کشتی ها صیدی از استان خارج نمی نمایند، بعضی از نمد کلاه می دوزند

به گزارش ، فریدون همتی ظهر امروز در جمع وبلاگ وبکو در مورد حضور کشتی های چینی در دریای عمان، گفت: بعضی در مورد کشتی های چینی از نمد کلاه می دوزند و اطلاعات غلط می دهند.

وی با بیان اینکه بیش از 90 کشتی صنعتی عموماً خارجی در اجاره ایران هستند، اظهار کرد: تخلفاتی هم در این زمینه وجود دارد که با تعریف ضوابطی معین اگر این موارد رعایت نگردد، متخلف شناسایی شده و متوقف شان می کنیم.

همتی با اشاره به اینکه بر روی هر کشتی صنعتی یک ناظر برای شیلات قرارگرفته و جی پی اس بسته شده است، افزود: این کشتی ها برای صید فانوس ماهیان مجوز دارند و، چون صید فانوس ماهیان به تن هایی مالی نیست، از دیگرگونه ها هم مجازند که در فاصله بیش از 12 مایلی دریا صید نمایند.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه از نیرو های سپاه و دریابانی خواستیم که اگر کشتی ها زیر 12 مایلی صید نمایند تخلف بود و برخورد قانونی صورت بگیرد، اعلام کرد: باید آنالیز کنیم آیا این نوع فراوری زیان دارد و هزینه و فایده اش به هم می خواند یا خیر که تصمیم گرفته گردد این راه را ادامه دهند یا خیر.

وی با اشاره به اینکه حدود 40 مجوز کشتی صنعتی جدید برای استان هرمزگان صادر شده است، اعلام کرد: از بوشهر 20 کشتی صنعتی در منطقه آزاد قشم صید می نمایند و اخیراً 5 درخواست نماینده از استان هرمزگان نیز درخواست خود را ارائه که به همگی مجوز داده ایم.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه آرام آرام کشتی های خارج استانی را خارج می کنیم هرچند هر هرمزگانی می تواند به هر جای ایران برود و هر کسب و کاری می خواهد ایجاد کند، افزود: 5 هزار قایق غیرمجاز و 600 لنج غیرمجاز داریم که صید می نمایند و به دنبال صدور مجوز برای این ها هستم، اما نمی دانم چرا این اقدامات دیده نمی گردد.

همتی با اشاره به اینکه این کشتی ها که به غلط گفته می گردد کشتی چینی، این ها در اجاره کشورمان هستند، اظهار کرد: بعضی به دنبال تبلیغات هستند، با وزیر جهاد کشاورزی صحبت کردیم، از سپاه و دریابانی تشکر می کنم، اما جایی که کشتی ها مجوز دارند، نمی توانیم مزاحم شویم.

وی با تأکید بر اینکه هیچ کدام از کشتی ها، صیدی که انجام می دهند را از استان خارج نمی نمایند و در سواحل استان تخلیه می گردد، اظهار کرد: تمامی مصاحبه هایی که در این زمینه می گردد، غلط است.

استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه باید نیرو تربیت کنیم و بر روی این ها کار گردد، مطرح نمود: گلایه از بعضی دستگاه ها دارم وقتی کسی در حوزه کاری شان انتقاد می نماید، مدیران موظف هستند، پاسخ درست در اختیار وبلاگ وبکو و مردم بگذارند تاکسی از این شرایط سوءاستفاده نکند.

همتی در سرانجام با بیان اینکه مدیران یا ضعیف اند، در این موضوع یا ملاحظاتی دارند که به موقع جواب نمی دهند، افزود: سیاست ما بر این است آرام آرام تا جایی که داوطلب محلی داشته باشیم، مجوز ها را واگذار کنیم.

ب

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "استاندار هرمزگان: هیچ کدام از کشتی ها صیدی از استان خارج نمی نمایند، بعضی از نمد کلاه می دوزند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استاندار هرمزگان: هیچ کدام از کشتی ها صیدی از استان خارج نمی نمایند، بعضی از نمد کلاه می دوزند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید