اتمام ویزای پاراکماندار ایرانی و افزایش ابهامات پناهنده شدن

به گزارش وبلاگ وبکو، از زمان حضور تیم ملی پاراکمانداران ایران در محل برگزاری مسابقات قهرمانی دنیا و انتخابی پارالمپیک در هلند حدود یک ماه می گذرد. در جریان این رقابت ها پوریا جلالی پور ضمن رکوردشکنی دنیای صاحب سهمیه پارالمپیک 2020 توکیو شد با این حال همراه با دیگر ملی پوشان به کشور بازنگشت تا شائبه هایی پیرامون وی و پناهنده شدنش ایجاد گردد.

اتمام ویزای پاراکماندار ایرانی و افزایش ابهامات پناهنده شدن

طی این مدت مسئولان مربوطه پیگیر وضعیت جلالی پور بودند اما این ورزشکار به هیچیک از پیغام های ارسال شده واکنشی نشان نداده است.

مجید کهتری رئیس انجمن پاراتیروکمان و سرمربی تیم ملی در تبادل نظر با وبلاگ وبکو گفت: طی این مدت چندبار به وسیله شماره ای که از پوریا جلالی پور داشتم، برای او پیغام فرستادم و تشویقش کردم به اینکه تصمیم عاقلانه بگیرد و به ایران بازگردد اما تا به امروز هیچ پاسخی دریافت ننموده ام.

وی توضیح داد: به لحاظ قانونی اینکه جلالی پور در هلند ماند و به ایران نیامد، مسئله ای نداشت چراکه او ویزا داشت. اعتبار ویزای گرفته شده برای اعضای تیم ملی پاراتیروکمان محدود به زمان برگزاری مسابقات دنیای نبود. البته شاید هم مدت زمان ویزایی که برای اعضای یک تیم صادر می گردد، یکسان نباشد اما ویزایی که برای خود من صادر شد، تا 23 تیرماه اعتبار داشت. با در نظر دریافت یکسان بودن مدت زمان ویزا برای دیگر اعضای تیم، مهلت ویزای جلالی پور هم تا 10 روز دیگر تمام می گردد.

سرمربی تیم ملی پاراتیروکمان یادآور شد: منتظر هستیم تا اعتبار ویزای جلالی پور تمام گردد و ببینیم چه تصمیمی می گیرد. بعید نیست با اتمام مهلت ویزا، او به کشور بازگردد. در هر صورت امیدوارم عاقلانه ترین تصمیم را بگیرد و در کشور هلند یا هر کشور دیگری که احیاناً به آنجا سفر نموده، نماند.

رئیس انجمن پاراتیروکمان توضیح داد: در جریان مسابقات قهرمانی دنیا، پوریا جلالی پور رکورد دنیا را جابه جا کرد هرچند که بلافاصله بعد از او، یک ورزشکار دیگر رکورد جلالی پور را شکست اما در کل عملکرد وی نشان داد که پیشرفت زیادی داشته و می تواند حتی در پارالمپیک توکیو مدال آور شد. اگر او به ایران بازنگردد واقعاً برای آینده ورزشی اش بد می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "اتمام ویزای پاراکماندار ایرانی و افزایش ابهامات پناهنده شدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتمام ویزای پاراکماندار ایرانی و افزایش ابهامات پناهنده شدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید